Miłki dwa :-)

O miłkach marzyłam ja lat wiele, a w tym roku dwa z nich ujrzałam 🙂

Miłek wiosenny dał się ujrzeć na murawie kserotermicznej nawet nie tak daleko od domu, a miłek letni na przepięknym Ponidziu. Po miłka wiosennego pojechałam specjalnie i trafiłam dobrze, a miłek letni ukazał się przy okazji tropienia innych pięknych roślin stepowych i łąkowych Ponidzia.

Mając już tak piękne znaleziska na koncie, mogę wybierać się po kolejne, żywokost sercowaty, lulecznica kraińska, wszystko we właściwym czasie i miejscu trzeba będzie poszukać 🙂

miłek wiosenny Adonis vernalis

miłek letni Adonis aestivalis

Oba gatunki miłków są umieszczone na Czerwonej Liście w grupie gatunków zagrożonych (kategoria zagrożenia V). Pozyskiwanie dla własności leczniczych (miłek wiosenny) czy zwalczanie chwastów (miłek letni) wpłynęło na to, że są coraz rzadsze w naszej florze. Miłek wiosenny jest także objęty ochroną gatunkową.

6 Komentarzy

  1. maciejmakro said,

    27 czerwca 2012 @ 15:26

    prawdziwe wyprawy badawcze.

    • grzybowisko said,

      1 lipca 2012 @ 20:04

      coś na kształt, trzeba przyznać 🙂 eksploracje nowych dla mnie ziem, dotąd niepoznawanych 🙂 🙂 🙂

  2. Piotr said,

    27 czerwca 2012 @ 18:04

    Piękne znalezisko, a ja sam jeszcze nie spotkałem. Gratuluje i pozdrawiam.

  3. Navia said,

    1 lipca 2012 @ 21:49

    Rewelacja, nie wiedziałam nawet, że są miłki letnie. Gratulacje !!

    • grzybowisko said,

      3 lipca 2012 @ 22:29

      Tak, są miłki letnie 🙂 Chyba najłatwiej spotkać je na Ponidziu, do którego odwiedzenia zachęcam bardzo 🙂


Skomentuj

