Letnie pastele …

Ciepło lata, a i dostatek wilgoci sprzyja wzrostowi i pięknemu kwitnieniu tylu letnich roślin … Teraz chcę się przyjrzeć pastelom, błękitom i różom, które jeszcze nigdy nie zagościły w grzybowisku …

Oto cykoria podróżnik i ślaz piżmowy – śliczne rośliny, co do których mam pewne plany tajemne, a mianowicie chciałabym, aby zagościły u mnie w ogrodzie … Mój ogród z założenia i starania półdziki, czeka na takich gości …. a na zdjęciach one dziko rosnące, w pełni letniego dnia cudnie kwitnące …

cykoria pdróżnik – Cichorium intybus

ślaz piżmowy – Malva moschata

Te roślinki mogę do siebie zaprosić, nie są to gatunki chronione, spotykam je po drodze do pracy i z pracy, wystarczy zabrać kiedyś przekwitłą łodyżkę, by nasionka padły w moją ogródkową ziemię …

4 Komentarze

  1. zielarka said,

    8 lipca 2012 @ 20:20

    Twój ogród musi być piękny. 🙂

  2. maciejmakro said,

    10 lipca 2012 @ 16:31

    Cykoria lubi glebę piaszczyście kamienistą, ślaz chyba też woli te lekkie. –

    • grzybowisko said,

      12 lipca 2012 @ 18:26

      to nie mam właściwego miejsca, ani dla jednej, ani drugiej roślinki … ale spróbuję mimo wszystko jakieś nasionko wysiać 🙂


Skomentuj

