Czas na jakis „smaczek” :-)

Znaleziony przez kolegę i rozpoznany przez nas (gdy niewielką grupką łaziliśmy po pewnym lesie) zasłonak fioletowy stanowi dziś fajny „smaczek” w moim grzybowisku, a to z tego powodu, że jest to gatunek V – narażony – według Czerwonej Listy z 2006 r.

Powiem tylko tyle, że kiedyś  za przyczyną m.in. tego grzybka rozpoczęło się moje zainteresowanie grzybami. Zobaczony po raz pierwszy na zdjęciu grzybek przemówił do mnie silnie pięknym kolorem swego owocnika 🙂 Nieomal pięć lat czekałam, by owocnik tegoż gatunku ujrzeć w naturze, a miało to miejsce kilka tygodni temu 🙂

Otóż i on – zasłonak fioletowy – Cortinarius violaceus 🙂

Cortinarius violaceus zasłonak fioletowy

Powyższa fotografia ukazuje ostrzej powierzchnię kapeluszka, a zajrzyjmy jeszcze do podstawy trzonu, tam wyrasta następny, na razie malutki, zasłonak fioletowy 🙂

Cortinarius violaceus zasłonak fioletowy

7 Komentarzy

  1. Piotr said,

    16 września 2012 @ 15:14

    Ciekawe znalezisko. Pozdrawiam

    • grzybowisko said,

      17 września 2012 @ 19:17

      Fakt, ciekawe, ale ja u Ciebie widzę mnóstwo różności ciekawych i prześlicznie sfotografowanych 🙂 🙂 🙂

  2. Asenata said,

    16 września 2012 @ 19:40

    Chyba ja tego zasłonka pierwszy raz na oczy widzę?!

  3. maciejmakro said,

    17 września 2012 @ 7:56

    intrygujący. ale to właśnie smaczki grzybiarskiej pasji.

    • grzybowisko said,

      17 września 2012 @ 19:18

      Co prawda znalezienie go nie było moją zasługą, kolega mnie ubiegł, a chcę wierzyć, że ja też bym go znalazła 😉 ale smaczek pozostaje smaczkiem że ho ho 🙂

  4. wg108 said,

    17 września 2012 @ 21:50

    Zawsze zachwycamy się w lesie całą gamą tych, o których tak niewiele wiemy, głównie tylko tyle, że „niejadalne”


Skomentuj

