Kokosowy …

Wspomnę teraz mleczaja o bardzo miłym, a zaskakującym u grzyba, bo kokosowym zapachu ….

Ja sama miałam niezwykłą niespodziankę, a była ze mną koleżanka, którą to jeszcze bardziej zaskoczyło, gdy obie jednocześnie nazwałyśmy ten zapach („kokos”, a potem co prędzej „raz, dwa, trzy, moje szczęście” 🙂 )

Krótka chwila wejścia na grzybowisko w czasie picia zupki szczawiowej, a przed pieczeniem rogalików 🙂 nie pozwala zbyt długo się rozwodzić nad cechami owocników mleczaja kokosowego, ale to uzupełnię niebawem, a tymczasem dwie fotografie 🙂 Jedna taka bardziej siedliskowa, rzut oka na liście opadłe z drzew rosnących w miejscu znalezienia grzybków dają pogląd, co tam rośnie: brzoza i wierzba, a i dąb w pobliżu … miejsce około jeziora, miło i rozmaicie grzybne, dwa inne grzyby stamtąd już wspomniałam niedawno 🙂

dsc_0395

A druga fotografia to grzyby z bliska, niestety zapach kokosa można sobie jedynie wyobrazić, jeszcze nie ma możliwości przenosić zapachu wraz z fotografią 😉

dsc_0398-lactarius-glyciosmus

2 komentarze

  1. Grzegorz said,

    19 grudnia 2016 @ 9:47

    Kokosowego mleczaja chyba nigdy nie spotkałem. Albo spotkałem, ale nie wiedziałem, że to on 🙂 Pięknie, leśne zdjęcia, prawie czuć zapach ściółki. Mnie może po Świętach uda się pójść na jakieś leśne spacery.

    • grzybowisko said,

      19 grudnia 2016 @ 21:59

      zapach ściółki …. i kokosa 😉

      Marzę, żeby pójść do lasu, i to na długo …. wczoraj wyszłam z domu na chwilę i smog mi tak przydusił oskrzela, że czuję to do dziś, a nigdy dotąd żadnych problemów z układem oddechowym nie miałam, nie palę papierosów, oskrzela, płuca wydają się być w porządku ….., a opary ciężkiego dymu wdychane przez kilka minut dały popalić na dłuuuuuugo … :-((((( jedynie nadzieja w tym, że w lesie mogłabym odetchnąć czystym powietrzem …..
      Czym ci ludzie palą w piecach, kominkach …. kiedyś tego nie było! Ale też nie było tyle tworzywa, co teraz, a spalić sobie plastik w piecu pokusa wielka, jak widać 😦


Skomentuj

